הכל על ויזת חופשת עבודה באוסטרליה

המדריך המקיף שלך לתוכנית אשרת העבודה האוסטרלית וכיצד להרוויח כסף בעת נסיעה ברחבי אוסטרליה.

השילוב של יופי טבעי עצום ותוכנית אשרת עבודה מסבירת פנים הופך את אוסטרליה לאחד המקומות הטובים ביותר על פני כדור הארץ כדי להשיג עבודה בחו"ל או לקחת שנת פער. תוכנית ויזה זו מקלה על נוסעים לקבל תשלום במהלך נסיעתם ברחבי אוסטרליה מבלי לדאוג להפרת אשרת תייר.

אשרת עבודה לחופשה (WHV) מאפשרת למבקרים לנסוע ולעבוד בתוך אוסטרליה למשך שנה אחת, מה שהופך אותה למשטח השיגור המושלם לקבלת עבודה באוסטרליה. לא משנה מה חווית הנסיעה הבינלאומית שלכם, סביר להניח שיש לכם כמה שאלות כיצד להתכונן לחופשת עבודה באוסטרליה, מה לעשות ברגע שאתם שם, ואיך לעטוף את הכל – להפיק את המרב מזמנכם מעבר לים.

מדריך נרחב זה שיעזור לך לעבור את התהליך ולהבטיח שיש לך חוויה משמעותית בעבודה ובנסיעות באוסטרליה.

לפני שאתה קופץ על הטיסה הארוכה לאוסטרליה, ודא שיש לך הכל מוכן לעבור הגירה. אתה צריך למיין את דרישות הכניסה שלך הרבה לפני הנסיעה שלך. למעשה, מתכננים להתחיל את זה לפחות שלושה חודשים לפני שאתם יוצאים — רק למקרה שיהיו סיבוכים. הנה שלושה מהדברים החשובים ביותר שיש לזכור:

אבטחת אשרת עבודה לחופשה

אמנם מדובר בויזה אלקטרונית (מה שאומר שלא תזדקק לנייר בדרכון שלך), אך מומלץ להביא עמכם עותק מודפס של אישור הוויזה שלכם ליתר ביטחון. כדי להגיש בקשה, יהיה עליך ליצור חשבון עם מחלקת העניינים של אוסטרליה ולמלא את הבקשה באופן מקוון. ישנם שני סוגים של אשרות חופשה לאוסטרליה – אשרת עבודה (תת-סעיף 417) ואשרת עבודה וחופשה (תת-סעיף 462). הם נשמעים כמעט זהים, אבל איזו מדינה אתה בא קובעת איזו מדינה אתה מגיש בקשה אז הקפד לחקור את סוג הוויזה שעבורה אתה זכאי. עם אשרת העבודה והחגים שלכם, תוכלו להישאר ולעבוד עד 12 חודשים.

הערה: בעת הגשת בקשה לוויזה, תידרש גם לעבור הערכת בריאות ואופי. זה כולל בדרך כלל צילום חזה ובדיקה רפואית בסיסית. ייתכן שתתבקש גם לספק בדיקת רקע.

ארגן את הכספים שלך

יש הוכחה של כספים לחופשת העבודה שלך. מבחינה טכנית, כדי להיכנס לאוסטרליה על אשרת חופשה עבודה, אתה נדרש להיות אחד משלושה דברים:

  • הצהרת בנק המוכיחה גישה למינימום של $5,000 AUD (בסביבות $4,000)
  • טיסת המראה שהוזמנה חזרה אל מחוץ למדינה או מספיק כספים נוספים לרכישת טיסת אי-ג'י

ודא שתהיה לך גישה לכל מה שאתה צריך על ידי הדפסת הוכחה של האמור לעיל או הבאת הצהרת בנק איתך כאשר אתה עוזב לאוסטרליה. אנו ממליצים לקיים איתך תיקיית נסיעות בכל פעם שאתה נוסע לחו"ל כדי להבטיח גישה מהירה לניירת הנדרשת כאשר תתבקש.

בחירת מיקום

יתרון של חופשת עבודה באוסטרליה הוא הגמישות שהוא מספק. לכו לאן שתרצו ותיהנו ממנו במלואו, או הישארו במקום אחד ועבדו במשרה מלאה. לחופשת עבודה יעילה, התיישבו בכמה מקומות לתקופה ממושכת. עבדו 9 עד 5 בפרבר החוף של מלבורן, סנט קילדה, במהלך השבוע, ואז הירגעו על מדשאת לונה פארק המנומרת בשמש כשהשמש שוקעת. זכור כי אוסטרליה היא מדינה עצומה עם מדבריות נרחבות, ולכן המעבר מעיר לעיר עשוי לקחת הרבה יותר זמן מהצפוי.

להלן מיקומים פופולריים שבהם תוכלו ליהנות מחופשת העבודה שלכם באוסטרליה:

  • סידני אולי לא הבירה, אבל זו ללא ספק העיר הרחבה ביותר במדינה. בונדי ומנלי הם אזורי ירך עם המון מטיילים צעירים, ותוכלו בקלות להגיע למקומות כמו ההרים הכחולים לחוויה טבעית יותר.
  • מלבורן הוא המרכז התרבותי של אוסטרליה, עם טונות של מוסיקה חיה, מופעים, אוכל, ואווירה שאין דומה לה על ידי כל עיר אחרת. זהו גם ביתם של דרך האוקיינוס הגדולה: אחד מטיולי הדרכים הטובים בעולם.
  • בריסביין קטנה ואינטימית בהשוואה לערים האחרות, אך מודרנית מספיק כדי לשמור על דברים מעניינים, והמיקום המרכזי שלה מאפשר לך להקפיץ לכל חלק אחר של המדינה בקלות.

מה לעשות במהלך שהותכם באוסטרליה

לאחר שחסכת מספיק, המסמכים שלך מסודרים, הטיסות מוזמנות, ויש לך רשימת דלי מלאה ביעדים אוסטרליים לנסוע, אתה טוב ללכת! הנה ארבעה דברים שכדאי לדעת כדי להתחיל ולשמור על חווית אשרת עבודה חיובית.

רשימת המטלות עם ההגעה

ברגע שאתה מגיע לאוסטרליה, עדיף להילחם דרך ג'ט לג מפרך הקפד לקבל את הפריטים האלה נעשה ברגע שאתה מגיע.

  • פתח חשבון בנק: הדבר הראשון שאתה צריך לעשות כאשר אתה מגיע הוא לפתוח חשבון בנק. כמה אפשרויות טובות כוללות את ANZ, חבר העמים ואת ווסטפאק. עובדים שבסופו של דבר ייסעו לניו זילנד ייהנו משימוש ב- ANZ, כפי שהוא זמין בשתי המדינות.
  • קבל מספר טלפון חדש: באוסטרליה יש כמה רשתות סלולריות גדולות, ביניהן טלסטרה, וודאפון ואופטוס. אל תטרחו לקפוץ לאייפון חדש כשתגיעו. אלקטרוניקה באוסטרליה יקרה ותשבור את הבנק אם אתה על תקציב. במקום זאת, הביאו טלפון חכם לא נעול מהבית.
  • מצא דיור: באוסטרליה, שכר הדירה משולם מדי שבוע, לא חודשי. עבור חדר בסיסי, צפו לשלם בסביבות 130-150 דולר אוסטרלי (AUD) (95-110 דולר אוסטרלי) בכל שבוע. חדרים נחמדים יותר, בין אם הם גדולים יותר או במקומות טובים יותר, בדרך כלל יעלו בין $190 -$230 AUD ($140-$170) בשבוע. תסתכל על Gumtree או לוחות מודעות אכסניה כדי למצוא רישומים; אנשים תמיד יחפשו שותפים.
  • הגש בקשה למספר המס שלך: תצטרך את זה לכל עבודה שתצליח לנעול. כך משרד המיסים האוסטרלי עוקב אחר הכספים שלך. הגשת בקשה היא פשוטה כמו שליחת טופס באינטרנט – השתמש במיקום של מקום האירוח הנוכחי שלך כאשר תתבקש לכתובת.

חיפוש עבודה

ברגע שאתה כל להגדיר בארץ, אתה יכול להתמקד בעבודה באוסטרליה. טכנית, הוויזה שלך תאפשר לך לעבוד בכל עבודה שתעסיק אותך. בפועל, רוב העסקים מודעים היטב לאופי הפכפך של מטיילים שבוחרים את אשרת חופשת העבודה. חלקם מהססים להכניס נוסעים לחיק. בנוסף, בעוד שמותר לך על פי חוק לעבוד במהלך שהותכם באוסטרליה על תוכנית WHV, מותר לך לעבוד רק שישה חודשים עם מעסיק יחיד(עם כמה פטורים).

ככזה, אלה הם המשרות הפופולריות ביותר באוסטרליה עבור מחזיקי WHV:

  • מסעדות וברים: המקומות האלה תמיד מחפשים עובדים, וזה אחד המקומות הבודדים שבהם המבטא שלך הוא בעצם בונוס. לדבר עם הלקוחות בדרך כלל נטו לך כמה שיחה הגונה ואולי כמה טיפים (הערה: טיפים היא לא דרישה באוסטרליה).
  • קמעונאית: בעוד חנויות גדולות רבות מהססות לשכור מטיילים כמו כל תאגיד, חנויות התיירות הנסחרות יותר מקבלות את שיעור התחלופה הגבוה הנובע מגיוס מטיילים בינלאומיים.
  • אכסניות: עבודות באכסניה כרוכות בדרך כלל בקבלת פנים או בשירות משק בית, אך היזהרו. סידורי עבודה רבים דורשים כמה שעות עבודה ביום בתמורה לשכר דירה חינם, וזה לא ממש תורם למעשה להרוויח כסף.
  • מכירות/גיוס כספים: בין אם זה טלמרקטינג או מדלת לדלת, מקומות אלה אוהבים מטיילים. רק היזהרו מאנשים שמבטיחים משכורת מבוססת עמלה, מכיוון שהם לעתים קרובות מנצלים אנשים נואשים לעבודה.
  • עבודה עונתית/חקלאית: עבודות אלה משרתות את האנשים המנסים לקבל ויזה לשנה השנייה שלהם, ומחפשות במיוחד תרמילאים כדי לאייש את המשרות. זו עבודה מפרכת, אבל הם גם משלמים הרבה כולל לינה וסיפון. אם עבודת כפיים היא הדבר שלך, לבדוק WWOOF עבור הזדמנויות חילופי עבודה מדהים בחוות אורגניות.

המלצות אישיות, תוכניות חג עבודה ולוחות עבודה מקוונים הם לעתים קרובות הדרך הטובה ביותר למצוא עבודה. שכר המינימום במדינה הוא כרגע $19.84 AUD (כ $15.30) לשעה, ואתה יכול לצפות להרוויח יותר מזה בהתאם למקום העבודה שלך.

עבודה בעגלות

נסיעה בתוך אוסטרליה

אוסטרליה היא מדינה ענקית, והרבה מהחלל הזה פתוח לרווחה. התנייד יכול להיות קצת מטלה, אבל יש לך אפשרויות.

  • טיסה היא לא תמיד אפשרות התקציב הטובה ביותר, אבל יכול להיות נחוץ לפעמים.
  • אוטובוסים פתוחים הם רעיון טוב. אתה קונה כרטיס ליעד, ואתה תקבל מספר מסוים של פעמים אתה יכול לקפוץ על ולקפוץ לאורך הדרך. אתה רק צריך ליידע אותם מתי תהיה באוטובוס, ואתה חופשי לחקור את המסלול שהם לוקחים.
  • לשכור או לקנות מכונית:זוהי הדרך הטובה ביותר לראות את המדינה. תוכלו לעצור בכל מקום שנראה מושך, ואם תקבלו טנדר עם מיטה מאחור, אפילו לא תצטרכו להזמין מקום לינה. שירותי השכרת ואן פופולריים מאוד באוסטרליה ובניו זילנד, עם אפשרויות המשתרעות על פני כמעט כל תקציב.

תלוי כמה של אוסטרליה אתה רוצה לראות, אתה יכול לבחור אחד או שילוב של כל האפשרויות האלה כדי לחוות את הבית הזמני שלך.

לוקח חופשה

אתה לא יכול להיות חופשת עבודה באוסטרליה אם אתה מוותר על החלק "החג", נכון? אוסטרליה היא מקום נהדר לטייל בו, ויש כל כך הרבה ממנו לבחור! הנה כמה יעדים מרגשים ליהנות מהם:

  • החוף המזרחי: ללא ספק המסלול הפופולרי ביותר לביקור באוסטרליה, הכולל קווינסלנד וניו סאות 'ויילס. החוף המזרחי מלא בחופים יפים ואנשים יפים עוד יותר. הוסף את קייפ טריבוליאנט, שונית המחסום הגדולה ואתרטון Tablelands למסלול הטיול שלך.
  • המרכז האדום: התחילו באדלייד ועברו צפונה דרך מכרות האופל והמדבר המפורסמים לפני שתגיעו לסלע אולורו/איייר.
  • החוף המערבי: מטיילים מעטים באמת עושים את זה כל כך רחוק מחופי המזרח. אבל אם אתה יכול להגיע לחוף השמאלי, אתה יכול לראות צד אחר של אוסטרליה.
  • טסמניה: טסמניה היא ביתם של יפהפיות טבעיות כמו מפרץ האש, הר עריסה ומפרץ ויגלס. אתה יכול לבלות כאן שבועות ועדיין יש לך עוד מה לראות. שלא לדבר על כך שמוזיאון האמנות הישנה והחדשה (MONA) בהובארט הוא אחד המוזיאונים הטובים בעולם כולו.

כתיבת תגובה

Scroll to Top