עבודה חוקית בחו"ל

עבודה חוקית בחו"ל היא כזו אשר במסגרתה עובדים בכפוף לאישור עבודה רשמי, או ויזת עבודה. מי שלא מחזיקים אישורי עבודה המתאימים יכולים להיות מגורשים מהמדינה בה הם עובדים ולספוג קנסות כבדים. על יתרונות החוקיות ועל הוצאות אשרות עבודה במדריך שלפניכם.

עבודה חוקית בחו"ל: היתרונות

בעוד שאיש אינו רוצה לחשוב על בעיות וקונפליקטים עם המעסיקים, זהו גורם שכן צריך לקחת בחשבון. בכל עבודה עשויים להתגלות אי הסכמות או סכסוכים בין העובדים למעסיק. במקרים של הלנת שכר או אי תשלום, בהחלט רצוי שיהיה גורם רשמי שאליו ניתן לפנות. במקרה של עבודה חוקית בחו"ל העובד רשאי לפנות לשלטונות ולהתלונן על המעסיק. אך אם העובד הוא אינו חוקי, כלומר ללא אישר עבודה, הוא לא יוכל לפנות לעזרה.

בנוסף, תעסוקה במסגרת אישור עבודה מאפשרת לעובד להיות רגוע יותר ולא לחשוש מביקורות של שלטונות ההגירה ומההשלכות שיהיו במידה וייתפס.  במקרים מסויימים העונש על הגירה בלתי חוקית יכול להוביל אף למעצר. כמו כן כדאי לעבוד באופן חוקי כדי לאפשר רכישת שירותים כגון ביטוח בריאות.

אישור עבודה

הליך הנפקת אישור עבודה בחו"ל שונה עבור כל מדינה. לרוב מדובר בהליך בירוקרטי שעשוי להיות מעט מעייף מכיוון שהוא כרוך במילוי טפסים רבים ופרוצדורות שונות. אך יחד עם זאת אין ספק כי זו הדרך המשתלמת היחידה, מכל הבחינות, לעבוד ולחיות במדינות העולם השונות. נושא אחד שיש במשותף לכמעט כל מדינות העולם הוא הזכאות לאישור עבודה בחו"ל עבור סטודנטים. למה הכוונה?

אחת הדרכים בהן ניתן להשיג אישור עבודה לחו"ל היא באמצעות ויזת סטודנט. סטודנטים הלומדים במדינות שונות בעולם זכאים לעבוד לאורך תקופה מסויימת. אולם ויזת סטודנט דורשת הוכחה לשלטונות ההגירה של אותה מדינה כי האדם אכן התקבל ורשום לאחד ממוסדות הלימודים הגבוהים בה. במידה ואכן קיים רישום שכזה הסטודנט זכאי לאישור עבודה שעשוי לעזור לו לממן את לימודיו והוצאות המחייה. כמובן שבעלי אזרחות כפולה ודרכון שאינו ישראלי לא נדרשים להנפיק אישור כזה  ורשאים לעבוד עבודה חוקית בחו"ל.

תחומים בהם ניתן למצוא עבודות חוקיות

ניתן למצוא עבודה חוקית בחו"ל במכירות בעגלות – דוכנים הממוקמים בקניונים ובהם מוכרים מגוון מוצרים כגון מוצרי שיער, קוסמטיקה ואיפור. תחום נוסף של עבודה חוקית בחו"ל הוא טיפול בילדים או אומנות. אופר, כפי שהיא מכונה באנגליה, היא מטפלת אשר מתגוררת בביתה משפחה ומטפלת בילדים באופן שוטף לאורך כל היום.

עבודה זו משתלמת כיוון שהיא מבטלת את הצורך במציאת פתרון דיור כיוון שהמגורים הוא בדרך כלל בבית המשפחה. בנוסף, ניתן למצוא עבודות חוקיות גם במקצועות נוספים.

חשוב לזכור: עבודה בעגלות, אופר או בכל עבודה אחרת בחו"ל לא נחשבת חוקית אלא לעובדים בעלי אישור עבודה, דרכון מתאים או אזרחות. בכל מקרה בו שוקלים הצעת עבודה מכל סוג או מדינה שהיא, יש לברר מול המעסיק את הפרטים באשר לחוקיות ולוודא שיש ברשותכם את כל אישורי ההעסקה המתאימים.

1 תגובות על “עבודה חוקית בחו"ל”

  1. נויה

    ץ

    תהליך העבודה בחוץ מאפשר לאנשים להיות יצרנים ולהגשים את חלומם בהצלחה. זה מאפשר להם להרוויח כסף, להתפתח אצל מקצוענים ולקבל חוויות חדשות.

כתיבת תגובה

Scroll to Top