אשרת עבודה בחו"ל

אשרת עבודה בחו"ל מקנה שקט נפשי ומעידה על חוקיות העבודה. לעיתים קיים בלבול בין ויזת עבודה(אשרת עבודה) לבין ויזה רגילה(אישור שהייה). לפניכם כל המידע על ההבדלים בין השתיים.

מי חייב להוציא אשרת עבודה?

השלב הראשון לקראת עבודה חוקית בחו"ל הוא השגת אשרת עבודה. במקרים בהם מדובר באזרחי המדינה בה תתבצע העבודה, האזרחות עצמה או הדרכון הזר מאפשרים אוטומטית לעבוד באופן חוקי. במקרים בהם מדובר בתיירים, כגון ישראלים המגיעים לעבוד במדינה זרה, הוצאת אשרת עבודה היא תנאי הכרחי לעבודה חוקית.

אשרת עבודה בחו"ל לעומת אשרת כניסה

אשרת עבודה שונה מויזה רגילה בכמה מובנים. חשוב לא להתבלבל בין ויזה שניתנת לצורך כניסה, כמו שנדרש בארצות הברית, אוסטרליה ומדינות נוספות, לבין ויזת עבודה שמאפשרת עבודה במדינה בחו"ל אליה מגיעים.

אשרת כניסה = אישור שהייה = ויזה רגילה

יש מדינות שהכניסה אליהן חופשית ואינה מצריכה ויזה. אשרת כניסה ניתנת אוטומטית כמעט, לכל מי שאינו חשוד או מבוקש, בביקורת הגבולות, על ידי החתמת הדרכון עם חותמת ובה תוקף הויזה שהינה הזמן המותר לשהות באותה מדינה. ברוב המדינות מדובר על 90 יום. ויזה זו היא כאמור אשרת כניסה ולא מהווה אשרת עבודה בחו"ל בשום מדינה.

אשרת עבודה = אישור עבודה = ויזת עבודה

כדי לעבוד באופן חוקי בחו"ל יש צורך להצטייד בויזת עבודה, שהיא מסמך נפרד שנקרא גם אשרת עבודה, והיא מקנה אישור חוקי לעבוד בשטח המדינה. כל מדינה קובעת את הקריטריונים שלה למתן ויזות עבודה לאזרחים זרים ובעוד מי שמגיע במטרה לבקר מקבל אישור שהייה במדינה – מבלי לעבוד בה – לשלושה חודשים (תשעים יום), מי שמגיע למטרת עבודה צריך ויזת עבודה לפי מדינת היעד כדי שייקבע לו משך השהיה המותר.

רוב המדינות מקלות על מתן אשרת עבודה כאשר מוגשת בקשה מהחברה המעסיקה, בהתאם לקריטריונים אותם העמידה המדינה כתנאי להעסקת עובדים זרים. מי שמעוניין לעבוד במדינות שאליהן לא ניתן להיכנס ללא ויזה שאושרה מראש יכול לבקש מלכתחילה, באופן עצמאי או בעזרת המעסיק, אשרת עבודה לאותה מדינה – או שאפשר גם להגיש בקשה לויזת תייר ולשנות את הסטטוס לאחר הכניסה למדינה, אם כי לא מדובר על תהליך קל או מהיר יותר, ברוב המקרים.

ויזת עבודה בחו"ל – כיצד מוציאים?

ניתן להוציא ויזת עבודה על ידי פניה לשגרירות מדינת היעד שבה מתכננים לעבוד, ולרוב מומלץ להצטייד גם באישורי העסקה ממעסיק אשר נמצא באותה מדינה – יש לו כתובת בה, מספר תיק במס ההכנסה המקומי וכן הלאה.

דרך אחרת להוצאת אשרת עבודה בחו"ל היא להגיע לשגרירות הרלבנטית ולמלא טופס הערכה שנועד להעריך את יכולותיו המקצועיות של המועמד, שנות הניסיון שלו, מידת המומחיות שלו ועוד. לרוב ההערכה נעשית בשיטה שמקנה תוספת נקודות על כל יתרון שמראה המועמד: ניסיון, גיל, מצב משפחתי, שנות לימוד, המלצות, מלגות שניתנו בתקופת הלימודים – ועוד. שיטה זו לא קיימת בכל המדינות, אלא רק בחלקן, למשל אוסטרליה וסינגפור, אך ישנן מדינות נוספות.

ויזת עבודה בחו"ל מקנה תקופת זמן מוגבלת לעבודה, אך ניתן להאריך אותה לבקשת המעסיק והעובד, אם אין בכוונתו לחזור לארץ בתום התקופה. מלבד ויזות שמיועדות לתקופה מוגבלת אבל ארוכה ישנן אשרות עבודה ייעודיות לתקופות שיא ולעונות מסויימות – תקופות החגים בארה"ב, עונות הדיג והקטיף באוסטרליה ועוד. אשרות עבודה מסוג זה טובות במיוחד לצעירים שאין להם אזרחות זרה אלא רק ישראלית, ואין להם ניסיון תעסוקתי ושנות השכלה רבות.

1 תגובות על “אשרת עבודה בחו"ל”

  1. אוריה

    פשת
    רב העולם מכירים את ההתמדה שלך! מזל טוב.

כתיבת תגובה

Scroll to Top